Sunday, January 31, 2010

CAMPSITE SURVEY




Campsite NO. 1

   

Selamat Datang kepada bakal2 peserta Bandcamp UiTM s.alam.

bertolak pada 9.00 pg dr kampus, pasukan Discovery Channel Bandcamp yang diketuai oleh Cikgu Shaharuddin, dipandu oleh Kak Sarah, dan ditemani oleh Cik Yut dan penulis. Waktu jangkaan pada  8.00 pg diganggu seseorang yang cabot ntah ke mana.

waktu perjalanan selama lebih kurang 3 jam termasuk masa sarap, destinasi yang sepatutnya kami tujui adalah   hutan lipur Lata Lembik yang terletak di Raob pahang.

namun, semasa dalam perjalanan kami terpesona dengan keasyikkan salah satu adventure camp ni yang di beri nama Kela Adventure Camp.. Kela disebut 'kele' atau kadang2 tersalah dgr menjadi 'kuale' oleh masyarakat setempat yang majoritinya adalah masyarakat orang asli. (kate cikgu lah).

kemudahan kat sini agak perfect dan tanah luas disamping campsite yang mesra alam. dialunkan dengan deruan air sungai yang mampu direnangi oleh peserta, campsite ni mungkin akan satu folder special dalam external or laptop korang. 

"Nik,matilah" koleksi2 photo yang dicapture semasa photoshoot ktorang.

    

Campsite No. 2

ni lah die tempat yang cikgu suggest mule2. dengan kawasan yang susah capai (oleh bas dan kenderaan berat yang lain) menyulitkan decision ktorang utk pilih tempat ni.. kemudahan memuaskan  cume yang x sedapnye ni tempat open gler..

asal weekend je mesti rmai orang mandi manda kt cni. bese r adat tempat yang cantik mcm ni.. semasa crew dicovery tiba, sekurang2nya 10 buah kete da park kt cni. x kre jumlah penumpang die lg tu!

just imagine klw korang nak memekak dgn kawad korg pepagi bute sambil diperhatikan oleh 'mereka'. x privacy r an.. campsite mmg ade, and klw ikot history pon mmg bnyk da team2 yang da camp kt cni.. diorang siap de pegang record list sape bley wat jungle trekking paling pantas merentasi banjaran titiwangsa yang memiliki 3 buah puncak. campsite ni lg lame dr tempat 1st campsite yang ktorang jejaki.

sekali lagi, usha2 lah photo2 yang sempat dirakam mase tu.

     

rumah2 yang dibina menggunakan atap rumbia bukanlah penempatan orang asli tp chalet kosong. mampu memuatkan max3 org. dilengkapi surau yang selesa dan open hall hill view. 

Campsite No. 3

tempat ni x diketahui namanya, tapi interior mmg 1st klass. paling dekat skali dri both choice di atas. x caye tgk lah sendiri!

  
  
ni baru sebahagian! yg laen2 x sempat diupload atas sebab kepantasan speed tenet skang. tempat ni die lbih kepada family day nye event sebab limited spaces and dewan x besar. ade plak chalet yang tgh renovate.

mase ktorang datang tu de family tgh dok santai2 kat sne. alal picnic gitu r.. anak2 dorg plak ditinggalkan bermain di sungai dgn game "kapal2". sronok gler! mcm x de hr len nk g sne...

 
nampak x budak2 2? sebelah ni hall die.. grand gler tp tu lah, sempit sket..tempat ni still bley save maybe kot2 cikgu save dalam library kpale die utk bwat family day.. save the best 4 the last! haha

photo by kaprileader_5610

2 comments:

Anonymous said...

nape la camp site kite x seindah gamba2 berikut???

KRL kaprileader said...

TU LA Pasal an
sem depan r indah cam ni
ckgu ko pny pasal la ni
hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails