Wednesday, September 28, 2011

Kegilaan yang serius

Salam. lame x update an? biasalah awal awal sem ni.. busy berpanjangan. daripada function show kat Sepang International Circuit, registration course, project megastructure design kat faculty lagi, etc. tu yang lama parak tu. so ni lepas abes kelas, tibe rase nak bukak pulak blog. hehehe

back to topic, ape yang giler sangat? ha... ni name die giler terhadap sebuah kenderaan yang go green megah berputar di atas jalan sambil mengeluarkan peluh. it is FIXIE.

APAHAL?

baru je tadi gua da tempah sehelai fixie. daripada supplier kat Melaka. knape melaka? sebab..... supplier tu je yang ada webpage yang agak dipercayai dan mudah berurusan dengan boss supplier tu. rupe fixie gua mungkin akan menyerupai macam gamba no 3 tu. gua lukis sendiri pkai illustrator sebab gua nak try matchkan color color yang sesuai mengikut tema color yang gua minat.  dalam realitinya, macam gamba no 3 &4.



 eh natang ape kat spoke (rims) tu?
tu la namanya card. haha. x tahu ea? ok..
card ni satu hal gak. bile tengok koleksi gamba gamba fixie yang cool kat tenet, rase anxious jap bile tengok ade something attached kat spokes fixie tu. gua pon start la google. "card in spokes". NAH KAU. bukan main meriah lagi gua tengok pattern card yang rider ni letak. start dari tu, macam macam la segala card yang pernah gua bikin nak letak kat situ. salah satunya tag card bandcamp gua yang lepas lepas. ok. memang gua ade bawak dan simpan lagi. x cukop dengan tu! da name noob graphic designer, asal ade idea datang, macam2 la nak design.




ade x soklan "knape banyak color merah putih hitam je?"  ha.. salah satu sebabnya adalah gua admire Jared Leto 30seconds to mars dalam video kings and queens

2 comments:

zulhelmi said...

lawa bro. mungkin gak sebab kau minat Liverpool. ehe.

KRL kaprileader said...

kamon la zul.. tu obvious kot.. haha
memey r

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails